Από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στα Σκόπια μεταφορά διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου
Ο αγωγός μεταφοράς αργού πετρελαίου από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στα Σκόπια και το διυλιστήριο των ΟΚΤΑ στη γειτονική χώρα, που κατασκευάστηκε και λειτούργησε το 2002 ήταν ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την Ελλάδα που ακόμη διεκδικούσε πρωτοκαθεδρία στα Βαλκάνια.
Άλλωστε και το διυλιστήριο στα Σκόπια το αγόρασαν με την ίδια λογική τα Ελληνική Πετρέλαια, μόνο που το 2013 ο αγωγός σταμάτησε να μεταφέρει αργό πετρέλαιο στα ΟΚΤΑ, επειδή η διύλιση κρίθηκε ασύμφορη.
Τώρα μαθαίνουμε πως θα επαναλειτουργήσει ως αγωγός μεταφοράς διυλισμένων προϊόντων πετρελαίου πάντα στο πλαίσιο των ευρύτερων κινήσεων που γίνονται για την απεξάρτηση της Ευρώπης από τους ρωσικούς υδρογονάνθρακες.
Όπως και να έχει ο αγωγός εκ της φύσεώς του σηματοδοτεί τη συνδεσιμότητα της Ελλάδας με τη γειτονική χώρα, με την οποία λόγω εγγύτητας οι οικονομικές σχέσεις είναι στενές.