Νέο ρεκόρ εγκεκριμένων αιτήσεων για την υποστήριξη μαθητών με εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης
Με μελανά χρώματα περιγράφει την κατάσταση της ελληνικής εκπαίδευσης η φετινή Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Εκπαίδευση και την Κατάρτιση, επισημαίνοντας ότι η απόκτηση βασικών δεξιοτήτων εξακολουθεί να αποτελεί μεγάλη πρόκληση για τη χώρα.
Μάλιστα και παρά τις μεταρρυθμίσεις και τις επενδύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη -κυρίως με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης– οι επιδόσεις των μαθητών παραμένουν χαμηλές, ιδίως στα μαθηματικά, όπου σχεδόν ένας στους δύο δεν επιτυγχάνει το ελάχιστο επίπεδο επάρκειας.
Σύμφωνα με την έκθεση, η δυσμενής εικόνα επηρεάζει μαθητές από όλα τα κοινωνικοοικονομικά στρώματα, ενώ η Ελλάδα καταγράφει τη χειρότερη επίδοση στην Ε.Ε. στον δείκτη ολοκλήρωσης σπουδών στον προβλεπόμενο χρόνο, με μόλις το 9,6% των φοιτητών να αποφοιτά στο προβλεπόμενο διάστημα, έναντι 23,8% στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημειώνει ότι: «Το 47% των μαθητών αποτυγχάνει στα μαθηματικά, 30% στην ανάγνωση και 28% στις φυσικές επιστήμες», με βάση τα τελευταία δεδομένα του προγράμματος PISA του ΟΟΣΑ. Τα αντίστοιχα ποσοστά για την Ε.Ε. των «27» είναι 29,5%, 26,5% και 24,4%.
Φέτος όμως έχουμε άλλο ένα περίεργο φαινόμενο
Έχουμε νέο ρεκόρ εγκεκριμένων αιτήσεων για υποστήριξη των μαθητών με εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης
Θα μου πείτε πως γίνεται ο αριθμός των αιτήσεων, μέσα στην τελευταία δεκαετία έχει υπερπενταπλασιαστεί;
Ποιοι είναι οι λόγοι;
Ο βασικότερος, τουλάχιστον από τη σκοπιά του εκπαιδευτικού συστήματος, θεωρείται η μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των γονιών και των εκπαιδευτικών στις μαθησιακές δυσκολίες, με τους γονείς να μην κρύβουν το πρόβλημα κάτω από το χαλί, όπως συνήθως συνέβαινε σε άλλες εποχές.
Τα χειρότερο βέβαια είναι πως εξαιτίας της αύξησης των εγκρίσεων, οι εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί είναι περιζήτητοι!
Και όλοι ….πιασμένοι!