C
Σέρρες
Τετάρτη 24 Ιουνίου, 2026 24.06.2026
ΕΣΠΑ

Παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργού κλειστή η πλατφόρμα για τις δηλώσεις ΟΣΔΕ

Μέχρι τις 22 Ιουνίου ήταν να ανοίξει η πλατφόρμα για την υποβολή της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης (ΟΣΔΕ) του 2026
Παρά τις διαβεβαιώσεις του Υπουργού κλειστή η πλατφόρμα για τις δηλώσεις ΟΣΔΕ

Μέχρι τις 22 Ιουνίου ήταν να ανοίξει η πλατφόρμα για την υποβολή της Ενιαίας Αίτησης Ενίσχυσης (ΟΣΔΕ) του 2026, σύμφωνα με όσα δήλωσε στη Βουλή ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ιωάννης Ανδριανός, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Φθιώτιδας Ιωάννη Σαρακιώτη σχετικά με τη λειτουργία της Κάρτας Αγρότη και τη ρευστότητα στον πρωτογενή τομέα.

Αφού εξήγησε ο κ. Ανδριανός πως το νέο ΟΣΔΕ αναπτύσσεται σε εντελώς διαφορετική βάση, καθώς η ΑΑΔΕ υλοποιεί ένα εκτεταμένο πρόγραμμα τεχνολογικής αναβάθμισης του πληροφοριακού συστήματος, δεσμεύτηκε πως το πρόγραμμα θα ανοίξει την περασμένη Δευτέρα!

Μάλιστα θα ήταν και διαλειτουργικό με άλλα πληροφοριακά συστήματα και γεωχωρικά δεδομένα που χρησιμοποιούνται για τις δηλώσεις των εκμεταλλεύσεων.

Αλλαγές που αποσκοπούν στη βελτίωση της ποιότητας των δεδομένων, στη μείωση λαθών και ασυμφωνιών, καθώς και στην ενίσχυση της διαφάνειας, της ασφάλειας και της ιχνηλασιμότητας των στοιχείων που χρησιμοποιούνται για τον υπολογισμό και την καταβολή των ενισχύσεων.

Μάλιστα μίλησε και για την Κάρτα Αγρότη, επισημαίνοντας ότι η ενεργοποίησή της συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία του νέου ΟΣΔΕ.

Μάλιστα υπογράμμισε ότι η καθυστέρηση στην ενεργοποίηση του συστήματος σχετίζεται με τη μετάβαση στο νέο πλαίσιο διαχείρισης των ενισχύσεων και με την εφαρμογή αυστηρότερων κανόνων ελέγχου και διαφάνειας.

Παράλληλα, ξεκαθάρισε ότι οι έλεγχοι δεν στρέφονται κατά των παραγωγών, αλλά λειτουργούν προς όφελος των πραγματικών δικαιούχων και της προστασίας των κοινοτικών πόρων.

Έλα όμως που έπεσε έξω;

Και οι αγρότες ακόμα περιμένουν;

Loader