Προχωρά η νέα γέφυρα στη Μαυροθάλασσα - Απόλυτη ικανοποίηση από Σπυρόπουλο και ΠΕ Σερρών
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το μεγάλο τεχνικό έργο της νέας γέφυρας στη Μαυροθάλασσα, ένα έργο που σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη Σερρών Παναγιώτη Σπυρόπουλο, κατά τη σημερινή επιτόπια παρουσία του στον χώρο της κατασκευής, «είναι ένα εξαιρετικά απαιτητικό και ακριβές εγχείρημα, όπου όλα γίνονται κυριολεκτικά στο χιλιοστό».
Η νέα γέφυρα που θα αποσυμφορήσει σημαντικούς οδικούς άξονες, από την μία θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια, αποτελώντας μια κρίσιμη εναλλακτική διαδρομή, και από την άλλη θα εξυπηρετήσει το υφιστάμενο αγροτικό δίκτυο των περιοχών εκατέρωθεν του ποταμού Στρυμόνα, στην περιοχή των οικισμών Παραλιμνίου, Πεθελινού, Δραβίσκου, Μαυρολόφου και Μυρκίνου βορείως του ποταμού και Αχινού, Ιβήρων, Μαυροθάλασσας και Τραγίλου από την νότια πλευρά του.
Οι εργασίες στη γέφυρα της Μαυροθάλασσας σε πλήρη εξέλιξη
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το μεγάλο τεχνικό έργο της νέας γέφυρας στη Μαυροθάλασσα, ένα έργο που όπως τόνισε ο Αντιπεριφερειάρχης Σερρών Παναγιώτης Σπυρόπουλος κατά την επιτόπια παρουσία του στον χώρο της κατασκευής «είναι ένα εξαιρετικά απαιτητικό και ακριβές εγχείρημα, όπου όλα γίνονται κυριολεκτικά στο χιλιοστό».
Ο κ. Σπυρόπουλος υπογράμμισε το μέγεθος και τη δυσκολία του έργου, αποκαλύπτοντας ότι για την κατασκευή του έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί 2.000 τόνοι σιδήρου και 15.000 κυβικά μέτρα υψηλής ποιότητας σκυροδέματος.
Όπως ανέφερε ο Αντιπεριφερειάρχης Σερρών, οι εργασίες πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή μέσα στην κοίτη του ποταμού, με τον Στρυμόνα να έχει προσωρινά εκτραπεί ώστε να κατασκευαστεί το τεχνικό μέρος της γέφυρας.
Σήμερα τοποθετούμε και τα τελευταία δοκάρια, τις τελευταίες προκατασκευασμένες δοκούς του έργου.
«Πολλοί αμφισβητούσαν αν η γέφυρα θα σταθεί, λόγω του εδάφους. Όμως το μεγαλύτερο μέρος του έργου που βρίσκεται κάτω από τα πόδια μας. Έχουν γίνει εξαιρετικά πολύπλοκες εργασίες θεμελίωσης που δεν φαίνονται αλλά είναι αυτές που εξασφαλίζουν τη στατικότητα του έργου», σημείωσε ο Αντιπεριφερειάρχης, ευχαριστώντας τον μηχανικό του έργου Ντένη Αγραφιώτη «για την εξειδίκευση και τη συνέπεια με την οποία υλοποιεί αυτό το δύσκολο έργο».
90% ολοκλήρωση στο τεχνικό μέρος - 2 πενταόροφες οικοδομές κάτω από την επιφάνεια
Από την πλευρά του, ο πολιτικός μηχανικός Ντένης Αγραφιώτης παρουσίασε το τεχνικό σκέλος της κατασκευής, εξηγώντας ότι η ανάδοχος εταιρεία ΤΕΚΑΛ Α.Ε., σε συνεργασία με την εταιρεία GCA GROUP, βρίσκεται πλέον στο τελικό στάδιο τοποθέτησης των τελευταίων προκατασκευασμένων δοκών.
«Με την τοποθέτηση των τελευταίων δοκαριών, η γέφυρα φτάνει περίπου στο 90% ολοκλήρωσης του τεχνικού της μέρους», ανέφερε, σημειώνοντας ότι η εκτροπή του ποταμού έχει μήκος 500 μέτρα και πλάτος περίπου 100 μέτρα.
Ο κ. Αγραφιώτης αποκάλυψε ότι το έργο παρουσίαζε σοβαρότατες γεωτεχνικές δυσκολίες, καθώς το υπέδαφος κρίθηκε ακατάλληλο:
«Εδώ έχουν γίνει αντικαταστάσεις εδάφους σε ποσοστό 30%, έχουν τοποθετηθεί χαλικοπάσσαλοι και το υπέδαφος έχει ουσιαστικά ανακατασκευαστεί. Τα βάθρα της γέφυρας αποτελούνται από 20 φρεατοπασσάλους βάθους 45 μέτρων το καθένα – δηλαδή μιλάμε για θεμελίωση αντίστοιχη με δύο πενταόροφες οικοδομές θαμμένες στο έδαφος».
Το κατάστρωμα της γέφυρας θα έχει μήκος 270 μέτρα, με μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και πεζοδρόμια, συνολικού πλάτους 13 μέτρων.
Πότε θα παραδοθεί; Το μεγάλο στοίχημα του καιρού
Όπως τόνισαν οι δύο άνδρες, το τεχνικό μέρος της γέφυρας αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στους επόμενους δύο με τρεις μήνες.
Το μεγάλο στοίχημα πλέον είναι οι καιρικές συνθήκες, καθώς απαιτείται να στεγνώσει η περιοχή και να πέσει η στάθμη του Στρυμόνα προκειμένου να μπορέσουν να αφαιρεθούν τα χώματα της εκτροπής και να γίνουν οι απαραίτητες χωματουργικές εργασίες στη συνέχεια
«Δηλαδή θεωρώ τέλος του ερχόμενου καλοκαιριού θα μπορούμε να περνάμε από πάνω.
Απλά είναι βασικό να γίνουν οι προσβάσεις πέρα από τις δικές μας. Εμείς είμαστε διαθέσιμοι και θεωρώ ότι λόγω της σημασίας του έργου είναι και επείγον να γίνουν οι προσβάσεις.” », δήλωσε ο κ. Αγραφιώτης, επισημαίνοντας πως στη συνέχεια θα πρέπει να ολοκληρωθούν και οι απαραίτητες οδικές προσβάσεις.
Ο Αντιπεριφερειάρχης Σερρών Παναγιώτης Σπυρόπουλος, από την πλευρά του, τόνισε:
«Το δύσκολο κομμάτι έχει γίνει. Το έργο που θεωρούνταν σχεδόν αδύνατο, υλοποιήθηκε. Τώρα έχουμε την ευθύνη να το ολοκληρώσουμε και να το παραδώσουμε στους πολίτες των Σερρών».
Έργο υψηλής σημασίας για την περιοχή
Η νέα γέφυρα αναμένεται να αποσυμφορήσει σημαντικούς οδικούς άξονες, να βελτιώσει αισθητά την οδική ασφάλεια και να αποτελέσει μια κρίσιμη εναλλακτική διαδρομή.
Παράλληλα, θα δώσει τη δυνατότητα στις τεχνικές υπηρεσίες να προχωρήσουν σε συντηρήσεις άλλων γεφυρών που το έχουν ανάγκη.
Με το 70% του προϋπολογισμού να έχει καταναλωθεί στις υπόγειες εργασίες και στη θεμελίωση, το έργο χαρακτηρίζεται ήδη «τεχνικό επίτευγμα» για την περιοχή.