C
Σέρρες
Σάββατο 2 Αυγούστου, 2025 02.08.2025

Θεόφιλος Λεονταρίδης-Ενίσχυση ΚΕΔΑΣΥ και Ειδικής Αγωγής στα Ολοήμερα Σχολεία

Στην πρόσφατη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τοποθετήθηκε ο βουλευτής Σερρών της Νέας Δημοκρατίας
eVima Serres Team
Θεόφιλος Λεονταρίδης-Ενίσχυση ΚΕΔΑΣΥ και Ειδικής Αγωγής στα Ολοήμερα Σχολεία

Στην πρόσφατη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής τοποθετήθηκε ο βουλευτής Σερρών της Νέας Δημοκρατίας, κ. Θεόφιλος Λεονταρίδης, εκφράζοντας την πλήρη στήριξή του στο νέο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, με ιδιαίτερη έμφαση σε τρεις κρίσιμους άξονες:

τη νομική και θεσμική ενίσχυση της Ιεράς Μονής Σινά, τη στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ και την επέκταση της ειδικής αγωγής στο ολοήμερο σχολείο.

Ο κ. Λεονταρίδης έκανε ειδική αναφορά στη δυσμενή απόφαση αιγυπτιακού δικαστηρίου που αμφισβητεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Ιεράς Μονής Αγίας Αικατερίνης του Σινά, επισημαίνοντας πως το ελληνικό κράτος οφείλει να υπερασπιστεί αυτό το παγκόσμιο πνευματικό και πολιτιστικό μνημείο.

Ως μέλος της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας, υπογράμμισε την ανάγκη διεθνούς ευαισθητοποίησης και νομικής θωράκισης της Μονής.

Παράλληλα, χαιρέτισε τις ρυθμίσεις για την ενίσχυση των σχολικών νοσοκόμων και των ΚΕΔΑΣΥ, τα οποία –όπως τόνισε– επιτελούν καθοριστικό ρόλο σε περιοχές όπως ο Νομός Σερρών, στηρίζοντας μαθητές και οικογένειες με ειδικές ανάγκες.

Ιδιαίτερα θετική χαρακτήρισε και τη διεύρυνση του θεσμού των ειδικών εκπαιδευτικών στο Ολοήμερο Σχολείο, σημειώνοντας πως «η εκπαιδευτική ισότητα δεν μπορεί να περιορίζεται στο πρωινό ωράριο».

Ο Θεόφιλος Λεονταρίδης επισήμανε πως πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που συνδυάζει τον σεβασμό στην πνευματική μας κληρονομιά με την έμπρακτη στήριξη των ευάλωτων μαθητών και των οικογενειών τους.

Στην ομιλία του επί του νομοσχεδίου, μεταξύ άλλων τόνισε:

Συζητούμε ένα ιδιαίτερα σημαντικό σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, που περιλαμβάνει κρίσιμες παρεμβάσεις και διορθωτικές κινήσεις με κοινωνικό αποτύπωμα. Πρόκειται για ένα πολυεπίπεδο νομοσχέδιο, το οποίο εστιάζει στην υποστήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, της πνευματικής κληρονομιάς και των ευάλωτων μαθητών.

Επιτρέψτε μου να σταθώ σε τρεις άξονες, που έχουν ιδιαίτερη σημασία, τόσο για τον τόπο μας, όσο και για την ορθόδοξη παράδοση μας.

Πρώτον, η ρύθμιση που αφορά την Ιερά Μονή Αγίας Αικατερίνης του Σινά, μια ρύθμιση που έρχεται σε μια κρίσιμη χρονική συγκυρία. Πρόσφατα αιγυπτιακό δικαστήριο εξέδωσε απόφαση που αμφισβητεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Μονής, ανοίγοντας επικίνδυνους δρόμους για τη σταθερότητα και τη λειτουργική αυτοτέλεια αυτής της μοναδικής κιβωτού της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού.

Η Ιερά Μονή του Σινά είναι ένα από τα αρχαιότερα μοναστήρια του κόσμου με συνεχή παρουσία και πνευματική αποστολή για πάνω από 17 αιώνες, φυλάσσει ανεκτίμητα κειμήλια, χειρόγραφα αλλά και το φως της χριστιανικής παράδοσης στο σταυροδρόμι τριών ηπείρων.

Η απόφαση αυτή προκαλεί προβληματισμό, όχι μόνο θρησκευτικό ή ιστορικό, αλλά και βαθύτατα διπλωματικό και πολιτιστικό.

Ως μέλος της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας αισθάνομαι ιδιαίτερη ευθύνη να υπερασπιστώ το ρόλο της Μονής αυτής στο διεθνές στερέωμα. Η ενίσχυση του νομικού και θεσμικού πλαισίου υποστήριξής της είναι απολύτως αναγκαία, όχι απλώς για λόγους ιστορικής μνήμης, αλλά και για τη διατήρηση της πολιτιστικής και θρησκευτικής διπλωματίας της χώρας μας.

Το ελληνικό κράτος οφείλει να σταθεί πλάι σ’ αυτό το πνευματικό φρούριο της Ορθοδοξίας και το κάνει.

Δεύτερον, η ενίσχυση των ΚΕΔΑΔΥ, Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης. Πρόκειται για ένα θεσμό κρίσιμο στην υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες, αναπηρίες ή κοινωνικά οικογενειακά εμπόδια. Η ενίσχυση με νέες προσλήψεις, η αναβάθμιση του ρόλου τους και η στενότερη διασύνδεση με τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Ας μην ξεχνάμε ότι τα ΚΕΔΑΣΥ, ιδιαίτερα σε περιοχές όπως η Βόρεια Ελλάδα και οι Σέρρες, αποτελούν το μοναδικό καταφύγιο για πολλές οικογένειες, που παλεύουν καθημερινά με τις δυσκολίες ένταξης των παιδιών τους στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Η παρουσία τους πρέπει να ενισχυθεί ποσοτικά και ποιοτικά, να αποκτήσουν μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό, να συνδεθούν με τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και να αποφορτίσουν το έργο των εκπαιδευτικών της τάξης.

Τρίτον, η επέκταση του θεσμού των ειδικών εκπαιδευτικών στο ολοήμερο σχολείο. Πρόκειται για μια προοδευτική παρέμβαση που εξασφαλίζει εκπαιδευτική ισότητα. Οι μαθητές με ανάγκες υποστήριξης θα συνεχίσουν να τη λαμβάνουν και πέραν του βασικού ωραρίου.

Η διάχυση της ειδικής αγωγής στο ολοήμερο σχολείο είναι κοινωνικά δίκαιη και λειτουργικά αναγκαία, θα συμβάλει στο να διατηρηθούν μαθησιακά κεκτημένα, να μειωθούν οι ανισότητες και να εδραιωθεί το δικαίωμα κάθε παιδιού στη γνώση, ανεξαρτήτως αφετηρίας.

Υπάρχουν φυσικά και άλλα σημαντικά άρθρα στο νομοσχέδιο, όπως η ενίσχυση του ερασιτεχνικού και επαγγελματικού αθλητισμού, η διεύρυνση των ψυχολόγων στα σχολεία, διατάξεις για τους σχολικούς νοσηλευτές και φυσικά πάνω από όλα η απρόσκοπτη και ειρηνική λειτουργία των Πανεπιστημίων με μέτρα που λαμβάνονται.

Το παρόν νομοσχέδιο αποτελεί δείγμα υπεύθυνης πολιτικής που συνδυάζει το σεβασμό στην παράδοση με τη φροντίδα για τους πιο αδύναμους. Από τη μία πλευρά αναγνωρίζει το ρόλο της Ιεράς Μονής Σινά από την άλλη στηρίζει τους μαθητές που χρειάζονται ειδική φροντίδα και παράλληλα ενισχύει θεσμούς, όπως το ΚΕΔΑΣΥ.

Η Παιδεία δεν είναι μόνο γνώση, είναι και αξίες, πολιτισμός, πνευματικότητα και κοινωνική μέριμνα και το Υπουργείο Παιδείας με το παρόν σχέδιο νόμου υπηρετεί και τις τέσσερις αυτές παραμέτρους.

Loader